2024-04-12
Att vara modig, oh så skönt så skönt, jag en gammal gumma, men sinnet min är ung, känner mig inte gammal. Härligt att vara en gammal gumma...ju äldre man blivit, desto mer vågar man yttra sig...vågar vara mig själv, det är underbart...känner även att man faktist blivit klokare med åren,,,älskar att analysera allt som händer...vågar alltså analysera egna händelser och andsras händelser...åren har gjort mig modig :) och det bästa, älskar att filosofera.

2024-04-10
Varför, jag undrar, varför?
Varför, jag undrar, varför, varför är jag sådan här, varifrån kommer detta, vem är jag, jag är jag så klart, varför denna känslighet, bra frågår,  inget fel att känslig vara, älskar mig sådan jag är, då allting bra är.. Bryr mig inte längre vad andra säger om mig. Jag är jag och ni är ni, så är det.

2024-04-10
Frihet genom ålderdomen
Det känns liksom att ålderdomen ger vissa friheter, att vara äldre är inte att vara bättre än andra, nej, men med ålderdomen kommer självsäkerheten, man liksom levt länge och njuter man av livets höst så att säga, varje ålder har sina saker, även ålderdomen, man skall ta vara på sig själv och njuta av livet så gått det går, undomar är Jordens nästa generation, dom skall ärva Jorden, känslor är viktiga, mycket viktiga, vi människor är,  känslomänniskor, vi lever genom våra känslor, alltid, därför bör man skapa positiva känslor i sitt liv, våra känslor visat hur vi mår, våra känslor visar om vi älskar, vad då älska, ÄLSKA DIG SJÄLV, ACCEPTERA DIG SJÄLV.

2024-04-09
För mycket negativt - emotion

För mycket negativt i världstillstånd, negativt och blodigt. Att hoppa liksom över världens kaotiska händelser, känns bra. Man bryr sig, men man tar avstånd genom ett slags tystnad, Vill istället känna positivare tankar.  Men man skall inte börja inbilla att allt är bra på planeten.

2024-04-08
Att vara eller uppfattas som en pratbubbla
Att vara eller uppfattas som en pratbubbla som pratar och pratar ständigt och jämt. Nåja, man skall inte glömma att alla är vi olika, därför bör vi försöka acceptera varandra. Om man inte gillar någon, är det bästa sättet att ignorera.  Man kan ju inte ändra på någon annan, den enda man kan ändra på är en själv.

2024-04-07
Gymnatik eller gå på plats
Gymnatik eller gå på plats. En äldre gymnastiserar lättsamt. Att röra på sig varje dag är ett måste. Man mår bra då. Psyket och kroppen behöver rörelse. Då är det lätt att le och skratta och  att vara på bra humor, livet liksom leker när man mår bra.
 

2024-04-06
Är det bra att vara en nattmänniska?
Är det bra att vara en nattmänniska? Vaka på natten och sova på förmiddag?? Det är lungt på nätterna, dagarna kan vara ibland fulla av oljud. Men nej...Det bästa är att sova när man är trött, oavsett vad klockan är, om man har möjlighet. Vi pensionärer kan det, sova  när man vill. Skönt.