2024-06-24
07:59
Hela veckan tycks bli varmt. Skönt inne med starka fläktar på. Ute varmt, stannar inne och njuter av svalka i denna sommarhetta ;) Gamla måste vara försiktiga i värmen, men yngre soldyrkare får njuta av värmen, varsågod och njut så länge det varar ;) Alla får sina favorit väder under sommaren. Men väder som väder, alla väder är bra väder, eller hur. Redan på morgonen strålar solen starkt och varmt. Ids inte laga mat i denna värme, så lagade maten på natten när det var lite svalare, så det blir uppvärmd mat i micron dom närmaste dagarna, samt att köpa t.ex sallad från pizzerian.

+++2024-06-24
03:48
Man märker faktiskt när det är söndag kväll och natt. Tittarsiffror sjunker då. Arbetande människor brukar reagera så, jag gjorde så när jag arbetade, gillade liksom inte att ledigheten snart slut och måndag framme igen snart :) Vi människor reagerar med våra känslor hela tiden. Har märkt detta här på bloggen varje söndag. Visst. att vara ledigt det är underbart, så det känns tråkigt att måndagen är snart framme. Är lycklig att jag numera är alltid ledig, så mådagar är bra dagar för mig dom också. Dags att sluta babbla, är ofta en sådan här natt-pratare ;)

+++2024-06-24
03:03
Slutet på Golden Boy säsong 2, kunde inte låta bli att googla och hittade, tittade sista avsnittet som var  ca två timmar och 30 minuter tror jag, ingen tekst, men såg hur säsongen slutade. Kollade på kommentarer och dom flästa önskar att "hon" inte skall dö. Nåja, jag lovade att inte se säsong två, men jag har tittat trots det, kan liksom inte låta bli att titta. Det är en bra serie, men ack så rörig tema serien har. Nu när man sett slutet på säsong två, så väntar på säsong tre redan ;) Sådana serier är som narkotika, dom biter fast i en och man kan inte låta bli att titta på den hur man än bestämmer sig att inte se mer. Har sett tidigare några turkiska såpor som också hade jätte många avsnitt per säsong och dom flesta var jätte bra och spännande.

+++2024-06-16
23:43
Idag åt jag grekisk sallad från pizzerian. Kostade 120 kr. Ganska dyrt, men ack så smakligt, det var jätte gott, fick en stor pizza bröd också och dressing, åt det till sen middag. Nu har jag kokt nuddlar och gjorde nuddelsoppa med ytterst svag kryddning, det smakar ljuvligt, vilken nattmål, jätte gott. Radion, P1 är på som vanligt, mycket prat där om Sveriges och Irans fångutveckling. När man har P1 på nästan dygnet runt, håller man sig liksom vetande vad som händer i Sverige och hela världen och annat också. Sveriges radio P1 är den bästa radiokanalen för mig iaf. Om jag vill ha roligt, har man ju datan att kolla på serier och filmer. Tittade färdigt idag Australian Bobinson. Inatt kommer det igen 5 eller 6 nya avsnitt på turkiska såpan Golden boy, undrar om jag orkar fortsätta titta på såpan, den är för lång, när slutar den, det vet bara "gudarna".

+++2024-06-13
12:00
Vissa saker ska man inte skriva själv..inte iaf då man vill ge exakt information, så man måste läsa det där den står att läsa..
Österland, det var alltså södra Finland den tiden när det tillhörde Sverige. Ca 700 år tillhörde Österlandet Sverige :) Det gäller alltså att hålla sig till sanningen och inte låta känslorna svalla över.

+++2024-06-13
12:00
Jag läser då och då hur finländare skriver hatligt om Sverige i sina forum eller bloggar, men samtidigt inser jag att bara ett litet antal finländare hatar Sverige, vad är skälet till att hata Sverige så?... anklagar Sverige för att erövra Finland, Men vid den tiden fanns det ingen stat Finland ännu, om Sverige inte hade tagit över finskt territorium så hade Ryssland säkert gjort det, hade Ryssland vid den tiden varit ett bättre "erövrare"? Jag tror inte att det skulle ha varit det. Finland har gjort en TV-serie om 
hur Finland är svenskt. Serien visas på både finska och svenska ... serien visar hur Finland blev en svensk. Herman Lindqvist säger "Utan Sverige finns det inget Finland"
.

+++2024-06-13
12:00
Jag har blivit på äldre dagar jätte intresserad av 
Finlands gamla historia, på den tiden när Finland tillhörde Sverige, det finns mycket elakt prat om detta, särskilt bland vissa i Finland, Österland på finska är, Itämaa. Varför vissa individer i Finland pratar mycket illa om Sverige? Kan det vara så att dom ser bara det negativa i det och inser inte att  svenskar förde mycket bra till den tidens Österland som svenskarna kallade området. Självklat fans med överlägsenhet och annat nedvärderande, men trots det lyfte svenskar upp området kolossalt mycket. Tyvärr, på den gamla tiden var rasism mycker elakare än det är idag. Med andra ord, mänskligheten lär hela tiden mer och mer och blir andligare. Men tyvärr, mänskligheten, eller det mesta av mänskligheten ligger fortfarande andligt mycket lågt nivå, utvecklingen går framåt, men i mycket sakta takt.

+++2024-06-12
16_57
Varför kan man inte sänka matpriserna? Mat kostar numera alldeles för mycket, alla har inte råd att handla mat alla dagar. Elpriserna kunde sjunka, så 
varför inte sänka matpriserna? Alla måste ju äta dagligen. Kanske det är så att i en demokrati har ingen makt nog att sänka matpriserna. Istället dom fattigast måste söka hjälp och kanske få bidrag eller liknande. Det är fel att matjättarna badar i stora vinster men folket har svårt att sätta mat på bordet, eller att  pengarna utöver hyran går till mat. I en demokrati bör det inte vara så, i en demokrati bör politikerna se till att alla grupper i samhället har råd att handla mat utan några bidrag, att alla skulle klara sig med sina egna pengar. Men politikerna gör inget. Min närmaste mataffär har mycket höga priser. Handlar på ICA Maxi här i närheten istället. Närbutiken tar ca mellan 10-20 kronor mer per vara än ICA Maxi och ändog är priserna höga på ICA Maxi. Sedan finns det här i närheten även 2 sk. låpgprisaffärer, men inte är dom mycket lägre än ICA Maxis priser. Jag jagar inte efter låga priser, vill hellre ha kvalitet på matvaran och därför vill jag inte handla med nersatt pris heller. Jag är ganska kräsen vad gäller mat.

+++2024-06-12
13:47
Åska i luften, även åskat lite, men regn har idag inte kommit. Vissa människor blir påverkade om väderomslag. Jag är en sådan person. Har kännt mig enormt trött dom senasta två dagarna. Brukar få ont någonstans i kroppen när oväder nalkas, ibland får jag även ont i huvudet. Man vänjer sig för sådant där när man haft det hela livet. När det gör ont någonstas, klagar jag inte, vet då varför och bryr mig inte. Tycker det är bra med kyligare sommar, andra, soldyrkarna är väl sura. Som sagt, är enormt trött fast man sovit, så vad göra, kanske snartt lägga sig igen och sova lite till ;) 

+++2024-06-12
02:05
Nu tycks den värsta stormen efter eu-valet laggt ner sig, det är bara enstaka ministrar som väntar på sluträkningen av personrösterna. Men kaoset i eu kommer att fortsätta, en maktkamp pågår där och vad kommer ytterhöger att göra. EU är som USA för länge sedan innan det bildades USA av alla delstater. Nu är det som alla länder är delstater i EU än så länge och kämpar emot eu makt och vill behålla oberoendet. Någon gång i framtiden blir det säkert att EU blir ett enda land. Då måste man ha ett gemensamt språk som alla förstår. Vad skulle det vara för språk då? Engelska, franska, tyska? En så länge är europeiska stater inte färdiga att ingå i en enda stat, sådant tänkande tar lång tid för många. Jag siar sådand utveckling för eu i den gråa framtiden någon gång.

2024-06-11
21:01
Vad det har regnat idag, även åskat lite, troligen likadant imorgon. Känns skönt vara inne och höra regnet mot fönstret, det är rogivande ljud när regndeopparna smäller mot fönstret, monotont och sövande hypnotiskt. Mät och belåten, för övrigt orkar knappt ens tänka eller skriva något. Här borde det sovas lite till faktiskt, natten är ju lång sedan att vaka ifall man vill ;)

+++2024-06-11
23:38
Kylig väder det varit idag. Åskan gick även men det hördes bara ett åsksmäll, sedan öppnade himlen sina portar och regnet vräkte ner, även hagel kom det. Har sovit hela eftermiddagen, vaknade på kvällen lite över kl. 20:00, så här är man vaken igen på natten. Tystnad råder, endast en gång en så länge har granbarnen där uppe sprungit, men natten är ung, hon hinner springa mer innan det är morgon. Har inte hunnit läsa nyheter ännu, så vet ingenting vad som hänt. Ibland är det bra att strunta i världsliga händelser och ta hand om sig själv, som att .t.ex sova som jag har gjort. När man är pensionär kan man ju sova när man själv vill. Tiden är min, jag bestämmer över min tid ;) och jag älskar att babbla och bubbla hittan och dittan om tillfälle ges, det är kul att prata om ingenting, bara prata och må bra.

+++2024-06-10
07:00
Frankrike och Tyskland hade säkert inget roligt vaknanade denna morgon angående eu-val-resultatet. Undrar vad dom tänker på nu? Att vissa är så emot flyktingar att dom är färdiga att ge sina röster till ytterhöger, eller extremhöger som jag kallar dom för det mesta. Här i Sverige glädjs vi för vänster vann högern, alltså rödgröna vann över tidöpartierna glädjande nog. SD var den största förloraren. Läste att vänster vann i Finland.  Ytterhöger hade ingen  lycka i Norden denna gång, det är bra

+++2024-06-10
01:26
Barn-spring på nätterna, oj vad taket låter. Undrar varför föräldrarna låter barnen springa mitt i natten, många gånger under samma natt. På dagarna springen dom numera nästan ingenting, men nätterna kan vara värre. Jag har haft tur tidigare, har inte haft barnfamiljer ovanpå mig. För ca 3 eller 4 år sedan började det. Sring hela dagarna, hela tiden, ett enda barn sprang fram och tillbaka 10 -13 timmar per dag. Nu är det annorlunda. Ett större barn sprang på dagarna, och nu springande barn på nätterna. Det är faktiskt lite irriterande om man vaknar på på det. Mmm det gäller numera att sätta radion på på 2 olika rum. Livet går vidare, barn är barn, men ändog, mitt i natten, det kan ju förstås också vara barn som inte rår för det att dom är annorlunda, kanske downs syndrom eller annat, skulle jag tro, såg ut så iaf. Man får uppleva nya saker ju äldre man blir :) Har lyssnat på P1 där valnatten i eu sändes. Nu är det tyst, hoppas inget mer springande.

+++2024-06-09
22:33
Oj oj hur 
illa det gick för Frakrike i EU-valet. Mackron utlyser nyval efter fiaskon nu i EU-valet. Kan det verkligen vara sant att fransmän röstade fram ytterhögern i EU-valet? Det låter otroligt om det är sant. Sant tycks det vara. Det här är inte bra för Europa. Putin sitter där i Ryssland nu och ler. Vad säger det där om folket i Frankrike? Tänker dom lämna demokratin? Känner mig faktist lite orolig på Frankrikes vägar. Hoppas att Frankrike blir inte som en föredetta tyskland med le pen eller vad hon nu heter, som Frakrikes ledare. Varför är världen så orolig numera? Varför så mycket främlingsfientlighet? Jag är ledsen på sådant där, jag är ju själv en invandrare, ser stora risker när ytterhögern går uppåt i EU.

+++2024-06-09
17:57
Det där med låga kvinnolöner, det släpar och släpar fortfarande efter. Varför är det så i en demokrati? Nedvärdering av kvinnor fortsätter. Under flera årtionden har kvinnor sakta klättrat uppåt, men takten är för liten, samhället borde och politikerna borde sätta foten ner och höja kvinnolönerna i hela landet till samma nivå som männens löner. Att vissa yrken klassas som kvinnoarbete, där släpar lönerna extra mycket efter. Politikerna kunde göra något om dom bara ville. Kvinnorna är värda samma lön som männen, T.om samma arbete är det ofta så att männen ges högre lön på grund att lönesystemet är ganska subjektivt och då kan chefen ge höga löner till sina favoriter och då kan eventuelt vara några kvinnor med. Har jobbat fakligt förut, vet vad jag talar om, dessa subjektiva lönesystem är inte bra. Undrar om sådana finns forfarande kvar? Troligen finns dom kvar.

+++2024-06-09
17:37
Att äta är nödvändligt, man måste äta. Men alla gillar inte all mat. Vegetariskt är gott och nyttigt och ovanpå det maskiga efterrätter eller så och är ju mat kanske inte riktigt nyttigt längre. Men vad då, man äter för att det är gott. Nuddelsoppa är gott, man kan ju lägga  nästan vad som helst i soppan och samsätta den efter sin egen smak. Att äta vegetariskt är ibland dyrare än köttmat, men som sagt, jag iaf äter det som jag tycker är gott. På äldredagar har jag blivit ganska förnuftig vad gäller hälsa. Röker inte, dricker inte och är vegetarian ;) Det har blivit lite mindre att vara ute. Det började när covid-19 kom, isolerade mig här hemma, sonen handlade mat och gick till tvättstugan åt mig. Jag började då motionera inne. Det gick bra. Numera blir det inte varje dag man går ut, gymnastiserar inne istället som på covid-19 tiden. Kommer att fortsätta ta vaccin mot covid-19 iaf en gång per år, på hösten och betala för det.

+++2024-06-08
19:21
Radions P1 är nästan jämt på, bästa radiokanalen på SR. Varje lördag kommer programmet, 
"norsken, svensken och dansken". Intressant prat dom har. Det är lite svårt ibland med det danska språket, men tur nog dansken pratar nog rätt så lugnt så man liksom hinner med och förstår. Programmet pågår just nu. Ett par gånger har SR även haft en finne där som så klart pratade finlandsvenska. Jag har faktist P1 på även på nätterna, lågt, men på iaf. Har liksom lättare att somna med ljudet på i radion, man  lyssnar ju inte, utan försöker att sova.

+++2024-06-08
11:45
Tycker det är ovant att skriva i jag form, för jag brukar inte göra så. När jag har läst vissa kvinnors bloggar, har det varit mycket jag jag jag jag och jag och jag tappade intresset ganska snabbt, så nu tänkte jag träna detta, att skriva i jag form, fast jag hoppas att ordet jag kommer inte fram hela tiden i alla meningar. Anser nämligen att andra gör dagligen är helt ointressant för mig, så tänker jag då att andra tycker nog likadant. Eller? Ingen har ett intresse vad andra äter till middag eller vilka kläder dom har på sig. Eller är det så att när nu jag har inget sådant intresse så inbillar jag att andra tänker likadant? Vem vet, vi människor är både lika och olika så allt kan vara möjligt. Det där med ordet jag, jag föredrar ibland att skriva, man, t.ex man tycker så, man gör inte så...skall nu försöka iaf lite tag på detta. Varför? Tidsfördriv, testa eller så.

+++2024-06-08
14:24
Media skall vara fri och t.ex kunna granska politiker och politiska partier. I ett demokrati har media frihet. Men det finns alltid några som vill dämpa medias röst, dom tål inte kritik och dom hoppar  mot media med grova ord. Gissa vem som beter sig så? Sverigedemokrater, . Det är underligt att dom tål ingen kritik alls och tycker att dom har alltid rätt och att det är andra som har fel. Det liknar trumpism det eller putinism. Tänk hur Sverige skulle vara om media fick inte vara fri? Alla politiker och partier skulle då kunna göra vilka dumheter som helst när ingen få granska deras göranden. I Sverige finns ju redan ämnen och teman som är tabu att skriva eller gilla eller debattera för. Så media och folket i allmänt är väl inte helt fria att uttrycka sig. Eller man får uttrycka sig men man får då vissa politiker och vanliga människor emot sig och personpåhoppen börjar hagla över en. Det är inte bara SD som nu vill dra remmen över media, andra partier har också dragit remmen över vissa åsikter. Tycker faktiskt att media borde vara helt fri, likaså folket, alltså att uttrycka sig, men tycker att personlig påhopp borde förbjudas i media. Men att avslöja fel, det måste ju media få göra. Det finns 
2 motsatta poler, SD och S, dom tycks avsky varandra offentligt oftast. Man kan säga att båda har rätt och båda har fel. Dom håller på med onödig pajkastning mot varandra.

+++2024-06-08
07:30
Igår i affären märkte jag första gången på riktigt hur dyr maten har blivit. Samtidigt undrade jag hur folk klarar sig. Många har inte råd med all mat, dom måste hämta hjälp, få matkassar och så. Undrade då behövde jag all den mat jag handlade. Nej, det behövde jag inte, jag hamstrade mat som en "hamster". Jag skämdes att jag hade råd när jag tänkte att många måste avstå mycket för att klara månaden. Men det hjälper ingen att jag skämdes lite.  Jag älskar mig själv, så jag förlät mig dessa tankar som jag hade. Det är ju så att alla har ansvar för sina familjer och agerar troligen så att dom har mat på bordet. Lovade mig själv att fråga vissa om dom behöver hjälp, mat t.ex. Något kan man alltid göra för någon att hjälpa till. Eller hur :)

+++2024-06-08
0:42
EU-valet närmar sig. SVT hade en lång
 EU-debatt med alla partiet ansikte utåt vad gäller EU. Började kolla på det men tröttnade ganska fort. Vet inte riktigt varför jag tappade intresset, så jag stängde TVn. Jag följer med stort intresse t.ex partiledardebatter och vissa händelser i riksdagen. Tänk om alla partiets representater i EU skulle hålla samman och samarbeta? Men nej, dom fortsätter i regeringens och oppositionens anda hacka på varandra och vara oeniga. Detta är förstås ett problem som nästan alla länder har, när man har olika politiska partier med i spelet Önskar att partierna kunde samarbeta med varandra och inte bara kämpa mot varandra. Men men, det mycket var och en vill, det är därför dom vill inte ge efter sina åsikter en millimeter. Man måste kunna både ge och ta, man kan inte få all sin vilja genom och man kan inte heller tvinga andra att tycka som du eller du.

2024-06-07
19:24
Ibland önskar jag att det t.ex vore tvä aftonbladet och 2 expressen, helst att alla nyheter hade 2 platser, den ena med positiva nyheter och den andra med negativa nyheter. Det skulle vara mycket intresant att jämföra nyheterna. Tyvärr det är negativa nyheter som säljer. Tidningarna och tv jagar negativa saker för att få mer läsare. Eller är det helt enkelt så att det sker mest negativa saker på planeten? Isf verkar det ju som att mänskligheten ligger ganska illa till fortfarande.  Överallt elände.

+++2024-06-07
19:12
Idag var det fint ute, varken för varmt eller kallt, det var lagom. Nu undrar man förstås hur länge det skall vara så här, en vecka till iaf, troligen. En så länge har det inte regnat och myggor har jag inte hört. Vem vill lyssna på ibande och blodsugande små monster ;) Det är mycket trevligare höra fågelkvitter och skatans skratt. Läste att polisen i Crekland tagit fast mannen som sägas vara den som mördare rapparen Einar. Samt att 2 är nu häktade på mordet på rapparen C. Gambino. Stackars rappare, kort liv fick dom. Det händer obehagliga saker i världen, både i Sverige och annanstans. Varje dag står det något våldsamt i nyheter...

+++2024-06-06
22:00
Folkutbyte blir det väl inte om tar emot flyktingar, men
 etniska enklaver håller på faktiskt att bli till. USA har sådana, det blir Sveriges öde också i framtiden, man ser ju tydliga början till det. Staten tillåter det, så är det bara. Det är väl inget fel med etniska enklaver om man bara ser till att svenska lagen gäller även där. Politikerna i Sverige hjälper inte flyktingar för att flyktingarna så småningom skulle ta över hela Sverige. SD pratar även om islamisering, men vad då, Sverige kan inte bli islamisk för muslimer är inte majoritet i Sverige, inte ens i närheten.

+++2024-06-06
17:50
Till min "fasa" upptäkte jag att det finns jätte många avsnitt kvar av Golden boy. Alltså den där turkiska såpan. Undrar ifall tv4 håller en paus nu när första säsongen är nästän slut? Det är en tröttsam såpa för det händer knäppa saker hela tiden, spänningen på högsta nivå på sistone. Det liksom känns att det ger inget mer till mig, bara väntan att när är såpan helt och hållet slut, Gillar inte handlingen i såpan heller. Det tycks vara en evighets såpa. Och sedan helt annat, det är Sverigen nationaldag idag. Jag firar inte, firar inga särskilda dagar, har slutat med det för länge sedan. Hörde i nyheter igår att en rappare har skjutit till döds, hemskt hemskt är vad det är. Stackars kille. En del hinner inte leva mycket när dom helt plötsligt rycks bort.

+++2024-06-06
00:05
Vad svårt det är när man vill så mycket, påbörjar mycket men har inte förmågan att avsluta, utan håppar fram och tillbaka. Det är min förbannelse det. Känner mig som en idiot ibland. Men vanan är inne, det stör inte mig mer, men däremot stör det andra desto mer. Men det är som det är. Måste liksom acceptera det. Det är ju jag det ;) På äldre dagar har jag vant mig vid det här. Ok. bättre sent än aldrig. Synd bara att andra lägger sig i det ibland, alltså hur jag är.  Själv tycker jag att ju mindre man kritiserar andra eller ju mindre man ställer krav på andra, då har man liksom lättare att acceptera andra, hänsyn vet.

+++2024-06-05
15:16
Äntligen svalare. Gudarnas himmel vad skönt det känns. Personligen gillar jag vintern och hösten. Sommaren går bra också, man kan ju anpassa sig till värmen t.ex med att  avskyla luften hemma. Iaf 10 dygn framår blir det svalare. Soldyrkarna blir ledsna nu ;) men sådant här är vädret här i norden, mycket varierande. Minns den där sommaren 2018 när hela sommaren var jätte varm och torr, temp. låg hela tiden ca 30 plusgrader, till slut tyckte kroppen att nu räcker det.

+++2024-06-05
14:52
Som man kan se, jag bara babblar, inget viktigt alltså. Älskar att vabbla och älskar att filosofera. Dessa varma dagar har jag försök vara uppe på nätterna och sova på förmiddagar på grund av att på förmiddag gassar solen på fönsterna och väggen så man känner hettan ganska lätt. Men när man sover så går det bra. På eftermiddag blir det bättre och så småningom faller skugga över väggen. Ibland gäller det att anpassa sig till rådande omstädnigheter. Ibland är det lätt som plätt.

+++2024-06-05
00:54
Ny avsnitt på Sveriges mästerkock VIP, men jag skall inte fortsätta att titta. När nu Maria åkte ut, så är det detsamma vem som vinner, vem som vinner nu intresserar mig inte längre. Jag är bestämd. Följer den turkiska såpan, Golden boy, några få avsnitt kvar, men var hermsk denna serie är, helt galet, spännande men ack så hemsk. Slutade just titta på avsnitt  113, det är så spännande att att jag måste vila några timmar från serien ;) Mmm natten är lite svalare, härligt...

+++2024-06-04
12:50
Ny dag och lika varmt. Nåja det gör inget, håller mig inne och väntar på svalare dagar som snart skall komma. Oj vad jag skall vara ute då, handla och så, promenera...Snart eu-val, svenska små partier kanske åker ut ur eu, dom gör dålig eu-val. Häpnade när jag läste att Kristendemokraters partiledare Ebba Busch säger sig vara villig att samarbeta med extremhögern. Men hur skall det gå? Ebba ger efter för SD i Sverige så hur kan hon inbilla sig att kunna göra bättre med övrig eu-extremhögern? Ebba snackar också om muslimer och vill ge pengar till dom som hon anser är dåligt integrerade för att dom skall kunna flytta bort från Sverige. Ebba fiskar helt klart röster och flirtar med extremhögern. Det är svagt, mycket svagt att lera sig med extremhögerns och kalla sig kristen samtidigt.

+++2024-06-03
kl. 19:11
Hörde åskan mullra långt borta, men här är det som vanligt, jätte varmt.  Har tittat på vissa serier nästan hela dagen, det blir så när man börjat följa någon serie, man kan liksom inte sluta titta. Tittar på 3 äldre serier, Lilla huset på prärien och Dr. Quinn. Det är någonting extra med dessa gamla serier och livet på den tiden, indianer och allt annat. Stora fläkten surrar tyst och ger en underbar svalka åt mig, fönstrena är öppna, det doftar sommar. Inga myggor ännu. Det sägs att det blir i sommar mycket skogsmyggor. Hoppas det är fel. Det är jobbigt att lyssna på myggornas inande om dom är inne i lägenheten. Då gäller det att hålla sig lugn och positiv ;) Tro ni jag skulle klara det? Jag tvivlar på det, jag och myggor går liksom inte ihopp alls.

+++2024-06-02
kl. 19:45
Wow vilka varma dagar det varit, som i finsk bastu ;) Det är ok, allt går om man vill. Effektiv stor fläkt och positiva tankar har gjort dessa varma dagar till trevliga dagar. Att tänka positivt hjälper.