Islamofobit ja muut Islamia ja muslimeja vihaavat, valittavat suuresti tuon naispuolisen professorin sanoista ja siitä että Hesari teki uutisen siitä...mutta miksi valittavat hesarin ja sanovat hesarin olevan <islamin kannalla? ...
Miksi hesari ei saisi olla moninainen lehti joka kerto kaikenlaisia uutisia? ..muukalaisvihamieliset haluaa vain kerrottavan sellaista mikä olisi <islamia, muslimeja ja maahammuuttajien vastaan sanomista..
Muukalaisvihamieliset haluaa rajoittaa sananvapautta, muukalaisvihamielisten sananvapaus koskee vain heitä itseään :)..muut ei saisi sanoa mielipiteitään.

"Sharia-laille pitäisi antaa länsimaissa tilaa, sanoo Suomessa vieraillut professori – ”Uskon, että se saataisiin toimimaan”
"”Jos ajattelet käsien irti leikkaamista, kun kysyt, haluaako toinen maahan sharia-lain, ja hän vastaa kyllä, niin eihän siitä hyvää keskustelua synny.”

Muslimeille shariasta tulee ennemminkin mieleen sellaisia asioita kuin oikeudenmukaisuus ja hyvä elämä, Quraishi-Landes muistuttaa.

”Kaikki koulukunnat tuomitsevat naisten pahoinpitelyn. Se, että on olemassa stereotyyppi, jonka mukaan islam tukee vaimojen hakkaamista, on surullinen esimerkki tietämättömyydestä. Vastustan itse kaikissa tilanteissa myös kivityksiä, jotka ovat hyvin harvinainen rangaistus.”

Quraishi-Landes ei myöskään mielellään kutsuisi shariaa ”laiksi”. Kyse on muslimien ohjeistosta, joka kertoo, miten hyvä muslimi elää.

QURAISHI-LANDES on itse muslimi, mutta myös yhteiskunnallisesti aktiivinen, korkeasti koulutettu nainen. Juuri sellainen, joita vastustajat sanovat sharian sortavan.

”Ihmiset kuvittelevat, että sharia on kokonaisuudessaan huono naisille. Se ei ole totta. Historiassa musliminaisilla on pitkään ollut jopa muita parempi asema: heillä on ollut pitkään oikeus omistaa kiinteistöjä, periä sukulaisensa, tehdä työtä ja taistella eturintamassa. En näe tasa-arvossa täysin ratkaisematonta ongelmaa”, Quraishi-Landes sanoo.

Shariaa ei ole ennenkään muslimivaltaisissa maissa nostettu ainoaksi laiksi. Niissä on jo ennen modernia yhteiskuntaa ollut maallinen laki kuten muuallakin, Quraishi-Landes sanoo. Sitä kutsuttiin siyasaksi, ja siinä määrättiin yhteiskunnan toiminnan arjesta, esimerkiksi liikenteestä ja ruoan hinnoista.

Uskonoppineiden puoleen käännyttiin ennemminkin oikeanlaiseen elämään liittyvissä kysymyksissä, eikä vastaus ollut ehdoton: eri oppineet saattoivat tulkita kirjoituksia eri tavoin. Näitä tulkintoja tai säännöstöjä kutsutaan nimellä fiqh.

Sharia oli kuin resepti, Quraishi-Landes selittää, ja oppineet olivat kokkeja. Maallisen hallitsijan laki, siyasa, toimi rinnakkain useiden erilaisten sharia-tulkintojen kanssa, ja uskonoppineiden erehtyväisyys oli tärkeä osa islamia.

- HS

--------------------------

Asifa Quraishi-Landes kertoo mitä sharian on mitä se ei ole.
Five myths about sharia

-------------------------
- wikipedia: Asifa Quraishi
"Dr. Asifa Quraishi (aka Asifa Quraishi-Landes) is a Professor of Law at the University of Wisconsin-Madison, where she teaches courses in Islamic law and U.S. constitutional law. She holds a doctorate from Harvard Law School and other degrees from Columbia Law School and the University of California (J.D., University of California-Davis (1992) B.A., University of California-Berkeley (1988)).[1] She has served as law clerk in United States federal courts. Her recent publications address issues of Islamic constitutionalism, in the context of separation of legal authority as well as methodologies of textual interpretation.

Quraishi is a founding board member of the National Association of Muslim Lawyers (NAML), its sister organisation Muslim Advocates, based in San Francisco, and American Muslims Intent on Learning and Activism (AMILA). She is also an associate of the Muslim Women’s League, and has served as President and board member of Muslim Women’s League."
--------------------------------

"Q: If you could explain one aspect of sharia to the protest organizers, what would you tell them?

A: I would say we agree on more than you think.

What you’re complaining about is a misunderstanding of what sharia means in my life. There’s a fear that if sharia is important to me as an American Muslim, then that is somehow threatening or incompatible with my following of American law. And that’s just not true. I agree with the constitutional structure that we have in the United States, and nearly every American Muslim you ask would say the same thing. 

Want to argue about 'sharia'? Here's what it means